SCENARIUSZ ZAJĘĆ Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO I OKRES WARUNKOWY
TEMAT LEKCJI: If I go to England, I will visit Buckingham Palace.
Cel główny: poprawne używanie/ posługiwanie się I okresem warunkowym.
Cele operacyjne: uczniowie będą w stanie budować poprawne zdania z wykorzystaniem I okresu warunkowego.
Formy i metody pracy: praca w grupach, praca grupowa z udziałem wszystkich uczniów w klasie oraz praca indywidualna.
Materiały i pomoce dydaktyczne: ćwiczenia i plansze przygotowane przez nauczyciela.
Przebieg lekcji: 1.czynności organizacyjne: a)sprawdzenie obecności i zapisanie tematu lekcji na tablicy, 2.realizacja tematu lekcji: a)wprowadzenie do tematu lekcji- przypomnienie kilku zdań w I okresie warunkowym, b)ćwiczenia przygotowane przez nauczyciela mające na celu doskonalenie umiejętności wypowiadania się korzystając z I okresu warunkowego: -nauczyciel pokazuje kolejno plansze z I częścią okresu warunkowego np.:” If I go to the USA, I will...............” „If I meet my friends, we will………………” wybierając jednocześnie uczniów, których zadaniem jest dokończenie zdania pokazanego na planszy, tak aby było ono poprawne gramatycznie (warto jest przygotować tyle plansz, ilu jest uczniów w klasie tak, aby każdy z nich miał szansę przeczytać chociaż jedno zdanie), powstałe zdania zapisujemy na tablicy i w zeszycie, -uczniowie pracują w parach, otrzymują od nauczyciela paski papieru, na których napisane są części zdań w I okresie warunkowym, zadaniem uczniów jest odpowiednie dopasowanie zdań tak,aby spełniały one logiczne i gramatyczne wymogi zdania-poprawnie ułożone zdania tworzą historię z wykorzystaniem I okresu warunkowego, po zakończeniu zadania wyznaczona para uczniów czyta historię, -uczniowie ćwiczą I okres warunkowy uczestnicząc w tak zwanym „wężu”- zadaniem każdego ucznia jest ułożenie zdania w I okresie warunkowym w taki sposób, aby koniec zdania kolegi/koleżanki był równocześnie początkiem nowo powstałego zdania np. „ If I move abroad, I will meet new people „, „If I meet new people, I will be happy” itd., -podsumowanie lekcji-przypomnienie, w jakich okolicznościach używamy I okresu warunkowego, -zadanie domowe-tłumaczenie zdań. mgr Monika Wachowicz
|